divendres, 5 de desembre del 2008

Sortida amb el Club, aquest Diumenge farem el cim del Puig Neulós.

Diumenge, 7 de Desembre

Recorregut: Cantallops - Requesens - Puig Neulós - St. Marti de l'Albera - Roc de Cols - Requesens - Cantallops

Lloc de sortida: davant del Supermercat Condis

Hora: 07:00 h.

Km's: 42 aprox.

Cal portar entrepa (obligatori) i maquina de fer fotos (opcional) des de el cim, hi ha una vista espatarrant, esmorzarem al pou de glaç.
El Puig Neulós n'és el cim més alt de la serra de l'Albera, enclavat ja en territori de la Catalunya nord ens ofereix un ampli espectacle sobre la plana empordanesa i la plana del Rosselló, amb la mediterrànea com a fons.
Abans d'arribar a la Jonquera, venint de Figueres agafarem el trencant de Cantallops ( 6Km). Un cop en aquesta població ens caldrà seguir els indicadors del Castell de Requesens. Anirem pujant per una pista forestal en bon estat. Passarem una portallera i una mica més endavant ja veurem el trencant a la dreta que ens portaria al Castell abans esmentat.
Enfilem a peu la pista que va pujant de manera continuada. Trobarem un trencant a la dreta el qual ja ens indica cap al Puig Neulós. Evidentment ens cal seguir aquesta pista ( tancada al trànsit) i anar pujant com aquell qui és boig.
Ara ens caldrà arribar al coll fronterer. Un tancat separa les dues Catalunyes, la nord i la sud. De fet, mentre hem anat pujant i un cop som gairebé a dalt trobem una barrera que prohibeix el pas als vehicles. A partir d'aquí ja ens podem decantar cap a la dreta i guanyarem uns minuts, arribant també al coll. Ara només ens cal seguir la traça del tancat i en uns vint minutets arribarem al cim del Puigneulós.
Si el dia és clar la vista és impressionant, des de les muntanyes del Mont, al Bassegoda, la plana i el canigó.
La baixada es fa per on hem pujat; tot i que s'ha dit que cal seguir unes marques grogues. Jo les he anat seguint i m'han dut a la pista per la qual havia pujat. Sigui com sigui, amb una hora i mitja més o menys tornarem a ser al punt de partida. Només fer constar que si tenim prou temps caldria que visitéssiu el Castell de Requesens, val la pena!. Ah, i quan torneu a passar per la portallera en el camí de tornada, aparqueu la bici cinc minuts i visiteu el Dolmen de Madas I, momument funerari de fa 3000 anys. Molt ben conservat. ( restaurat, és clar).