diumenge, 13 de juliol del 2008

Cadel Evans, prohibit roncar

Si repassem les marques publicitàries que patrocinen els 20 equips participants al Tour hi trobem productes tan curiosos com el que exhibeix Cadel Evans, per molts un dels principals candidats al triomf final a París, al seu pit: Silence. ¿I això què és? Es pot preguntar la majoria dels seguidors al ciclisme.
Doncs bé, ho vaig descobrir divendres passat a la sala de premsa de Brest. Dues hostesses repartien uns potets a tots els periodistes acreditats al Tour, com si es tractés d'un producte farmacèutic –bonic lloc per repartir-los, per cert–. Doncs sembla, jo no ho he provat perquè crec que no tinc aquest problema, que és una mena de poció miraculosa que elimina de soca-rel els molestos ronquets. O sigui, que ja ho sabeu, quan vegeu Evans lluitar per la general o Mc Ewen buscar la situació idònia en un esprint recordeu que ells no ronquen. ¡Ho té prohibit per contracte!
També sonaran estranys dos noms més. Columbia, la firma comercial que s'especialitza sobretot en roba informal per a la muntanya, va entrar en el ciclisme poques setmanes abans de començar el Tour. Columbia ha heretat tota l'estructura del vell Telekom, després T-Mobile, que es va retirar del ciclisme el desembre passat, davant l'impacte mediàtic que les denúncies per dopatge van assolir a Alemanya. Des d'aleshores, amb un dels millors pressupostos del gran grup, el conjunt corria sense patrocinador, tot i que amb la presència en competició assegurada per dos anys. Ara, Columbia s'ha convertit en el mentor, entre altres, de Kirchen (la seva aposta per la general del Tour), Cavendish (ràpid en els esprints) o George Hincapie, el fidel gregari de Lance Armstrong que el va acompanyar –va ser l'únic– en les set victòries aconseguides als Camps Elisis de París.
També hi ha un equip que difícilment es perdrà en aquest Tour. Garmin, una de les firmes punteres en navegadors, estrena amb el conjunt que dirigeix Johnny Weltz, una esquadra establerta a Girona malgrat córrer amb llicència nord-americana, un navegador, que segons el tècnic danès els indica als ciclistes fins a la mínima costa que apareix en el traçat de qualsevol etapa de la grande boucle.
Ja són més antics, però no menys curiosos, els noms d'Agritubel (venen pinso per a bestiar), on corre aquesta temporada Christophe Moreau, o Liquigas (Manolo Beltrán), que distribueix calefacció per a les llars italianes. No obstant, la banca segueix sent la dominadora en el gran grup del Tour: Caisse d'Epargne (Valverde i Pereiro), Saxo Bank, que ha entrat com a segon patrocinador del CSC (Sastre, els germans Schleck i Cancellara), Rabobank (Mentxov, Freire i Flecha) i Crédit Agricole (Hushovd).
Els belgues del Quick Step (Devolder i Barrero) s'alimenten de col·locar parquets en milers de cases europees, Milram (Zabel) és una marca de productes lactis; Cofidis, amb Chavanel, atorga crèdits personals per telèfon; AG2R (Dessel, Arrieta i Efimkin) és una de les principals mútues de França, mentre que Française des Jeux (Casar, Gilbert i Di Gregorio) es dedica al món dels sortejos, sense oblidar-se d'Euskaltel (Samuel Sánchez i Zubeldia) i Bouigues Telecom (Florencio i Voeckler), que són dues operadores de telefonia mòbil. Saunier Duval ven aire condicionat i calderes, mentre lluita pel Tour amb Riccò, ajudat per Jufré i Piepoli. Gerolsteiner (Schumacher), que aquest any deixa el gran grup mundial, distribueix aigua embotellada i, finalment, Lampre (Cunego) es dedica a la fabricació de mampares d'acer.

En fi, patrocinadors per a tots els gustos.
Font: Sergi Lopez-Egea
EL PERIODICO.cat